שיקום מבנים לפני מכירה

שיפוץ בניין לצורך השבחת הנכס

כל בעל דירה המתכנן למכור את הנכס יודע כי טרם מכירת הדירה יש לבצע הערכת שמאי על מנת לאמוד את שווי הנכס. על פי שווי הנכס, ידע בעל הדירה איזה מחיר הוא יכול לדרוש עבור הדירה.

אם מדובר בנכס יישן מומלץ לעקוב ולבדוק אם יש צפי של התחדשות עירונית עבור הנכס שכן אם כך ערך הנכס עלול להיות פוטנציאלית שווה יותר מערכו הנוכחי, יש צורך לבדוק בדיוק באיזה שלב התהליך נמצא אל מול הרשויות, ובכדיי כך לבדוק את שווי השוק של הנכס ולבדוק האם זה מגולם במחיר.

מעבר למחיר הנכס עצמו יש לקחת בחשבון את המיקום בו נמצא הנכס,  השכונה, העיר, המעמד הסוציואקנומי של שאר התושבים באזור, הביקוש וההיצע.

יחד עם זאת כל בעל דירה יודע כי ניתן לבצע פעולות שונות על מנת להעלות את ערך הדירה.

לפנייכם רשימה של פעולות שניתן לבצע על מנת לעלות את שווי הנכס.

שיפוץ קל של הבניין – שיפוץ חיצוני של הבניין והמבנה כולל עבודות צביעה ואיטום סדקים חיצוניים יכול מאוד לשפר את הנראות של המבנה ולתת לו מראה חדיש ועדכני ובהתאם לאפשר לבעל הנכס לדרוש מהשוכר הפוטנציאלי תמורה גבוהה יותר.

צביעת המבנה פנימית – חשוב להקפיד על צביעת הקירות ולוודא שהבית כולו  נקי, מסודר ויפה טרום הרכישה. הרוכש הפוטנציאלי אוהב לראות שהנכס בו הוא עומד להשקיע לא מצריך טיפול מאסיבי לאחר הקניה ושהוא ערוך ומוכן לאכלוס מגורים .

סידור ועיצוב הבית –  אל תמהרו להשאיר את הנכס ריק עבור המכירה, רוכשים פוטנציאלים אוהבים לראות את הפוטנציאל הגלום בנכס, לא כולם ניחנו בדמיון מפותח המאפשר להם לדמיין כיצד יראה הסלון וכיצד יראה חדר הילדים ולכן חשוב שתפנו את הדירה מרהיטים מיותרים ותקנו לדירה מראה של חלל גדול ככל האפשר, אך כן תשמרו על ריהוט אלמנטרי בדירה כזה שיאפשר לרוכש הפוטנציאלי לדמיין בלי להפעיל  יותר מידי את קו המחשבה.

ריח –  מעבר לנראות הדירה גם חוש הריח יכול לעשות את העבודה,  מומלץ לשים ריחן בחלל הדירה, אם בדירה יש תנור מומלץ לאפות עוגיות בדירה ולתת לרוכש להרגיש את תחושת הביתיות החמה בדירה.

תאורה – שמרו על תאורה נעימה וחמה שתקנה לרוכש הפוטנציאלי תחושה ביתית והרגשה שהוא הגיע למקום הנכון.

במידה והנכס שלכם זקוק לשיפוץ העזרו בחברה מקצועית המבצעת עבודות שיפוץ, תיקון ושיקום מבנים , אל תתפתו להיעזר בבעלי מקצוע שאינם מיומנים. חיסכון בכסף לעיתים עולה הרבה בהמשך.

אם יש לכם צנרת ישנה, בצעו תיקון של הצנרת ואפילו החלפה, העובדה כי הנכס ישן אך הצנרת הוחלפה לא מכבר יכולה להעלות משמעותית את שווי הנכס.

שיהיה בהצלחה

אנו מציעים לכם מאמרים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן